onsdag den 14. december 2011

En lille nisse rejste...

... Med ekstrapost fra land til land.

Egentlig syntes jeg at julekort efterhånden er blevet en lidt fjollet tradition. For jeg har fornemmelsen af at der er mange der sender dem mere af pligt end af lyst, og det der står (i hvert fald i de kort jeg modtager) er ofte meget intetsigende "god jul og godt nytår", det ringer afsenderen jo alligevel og siger til mig en af dagene...
Derudover er det en uskik at belaste postvæsenet sådan med alle de breve.

Men ja, indrømmet, jeg kan jo alligevel godt lide når der så dumper et virkelig gennemført julekort ind af brevsprækken, et kort som afsenderen virkelig har lagt hjerte i, og hvor der står lidt mere end bare den sædvanlige smøre...
Og derfor prøver jeg selv at lave den slags kort. I år ikke med nisser som sangen antyder, men derimod med snemænd.
I år har jeg valgt at sende til to personer, den ene min plejemor som er en stor støtte for mig. Og den anden min gamle oldemoster der lige er flyttet på plejehjem (hende har jeg nu altid skrevet til) :)


Jeg har lavet det med et par af mine skønne stempler fra panduro hobby, og lidt akvarelmaling :)
Bagpå har jeg leget lidt med noget 3D effekt, syntes selv det blev ret fint. (For nemheds skyld skrev jeg brevet inden jeg satte 3D figurerne på).

Nå ja, så har jeg også lige pyntet kuverterne lidt, forhåbentlig til glæde for både postbudet og modtageren :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar