torsdag den 25. september 2014

Efterårs æbler

Efteråret er efterhånden over os og jeg nyder det i fulde drag. Jeg elsker når træerne får alle mulige smukke farver og køkkenhaven bugner med modne grøntsager der er klar til høst.
En af de skønneste ting ved efteråret er at det er æble sæson. Normalt er jeg ikke specielt stor fan af frugt, men sådan et helt friskt modent æble plukket direkte fra træet er godt nok svært ikke at nyde.


Men æbler er jo også skønne i alle mulige forskellige retter. En af mine yndlings retter med æble er faktisk en  utrolig simpel en af slagsen. Nemlig æbler udhulet, fyldt med en remonce af smør, farin, kanel og nødder og bagt i ovnen.
I sidste weekend lavede  min mor sæsonnens første bagte æble til mig og det bliver bestemt ikke det sidste.

Hænger dit efterår også sammen med bestemte retter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar