torsdag den 29. september 2011

En øv dag

Endnu en dag jeg måtte tilbringe hjemme med kraftig hovedpine... Det begyder efterhånden at blive en ret træls leg mit hoved og jeg har :s

Jeg kunne så slå tiden lidt ihjel ved at prøve at forstå det helsætningsskema som vores underviser vil have os til at bruge. Dette måtte jeg dog tilsidst opgive, uden held desværre. Jeg fatter bare ikke grammatik.
Er det mon en måde man kan blive lære på, uden at skulle beskæftige sig med tal eller grammatik, hmm, jeg tvivler... Så op på hesten igen, og så håber jeg bare at min gruppe kan forklare mig det hele imorgen (good luck team 3).

I det mindste fik jeg lavet til- og fra-kort til jul :p Jeg er nemlig gået lidt i jule humør skal jeg sige jer.
Så først stemplede jeg mit et helt ark med nisser (med mine ny indkøbte stempler), hvorefter jeg brugte en masse tid på at sidde og farvelægge dem :)

Overvejer lidt at sælge dem på amio, men det kan vist ikke betale sig med det markedsføringshonorar de tager...

tirsdag den 27. september 2011

En stor krea-pakke

Jeg har glædet mig som et lille barn før juleaften, på min pakke fra Panduro Hobby. Så imorges sprang jeg ud af sengen og op på cyklen for at hente den.


Det er næsten et under at jeg nåede at tage et billede af den, før den blev flået op.


Her er så alt det dejlige indhold, det er lige præcis så fantastisk som jeg havde gået og tænkt :)
Og billedet med et lille barn før jul, passer jo også meget godt, der er en masse jule stempler, jule klistermærker og et par DIY sæt med filtede jule hjerter :p


Selvfølgelig var jeg straks nødt til at gå i gang! Så nu ligger disse fine små hjerter på mit bord. Det er første gang jeg prøver at nålefilte, og det er egentlig ikke så svært som jeg havde frygtet.
Men jeg gider nok ikke filte alle 12 hjerter i dag, for jeg skal jo også nå at lege lidt med mine nye stempler :p

mandag den 26. september 2011

Velkommen til Odense

Så er jeg kommet hjem efter en dejlig weekend hos forældrene i Struer. Det første jeg kiggede efter var om jeg havde fået noget post. Det havde jeg, ud over en lidt kedelig regning var der LL's medlemsblad, et brev fra posten om at min pakke er kommet (glæder mig helt vildt til at hente den imorgen tidlig) og så et velkomstbrev fra Odense kommune.
Som velkomst til nye borgere får man et væld af fribiletter til kulturelle ting i byen. Så nu kan jeg komme gratis på et valgfrit museum, komme til koncert med symfoniorkesteret, se en teater forestilling og komme i Zoo med hele familien d. 11 marts :)
Tak tak tak til kommunen, jeg elsker det, for jeg ved jo godt at jeg ellers ville være for nærig til at gå på museum :p
Glæder mig til alle de kulturelle oplevelser jeg skal have i løbet af det næste halve år :)

tirsdag den 20. september 2011

Ondt i halsen dag

Der findes dage hvor man vågner op om morgenen, og kan mærke på sin hals at resten af dagen skal gå med at drikke tre liter (meget) varm the med honning...

Sådan en dag havde jeg i dag, heldigvis er det undervisningsfri dag, så det var faktisk en mulighed at forskanse mig i min seng.
Det har ført til at jeg nu er nået endnu længere med mit hæklede rensdyr, har læst en masse tekster til resten af ugen og har brugt 250 kr i panduro hobby's web shop...
Jeg kan forsvare mig med at det var på udsalg, og det var ting jeg har haft kig på længe (det meste af det i hvert fald).
Nu glæder jeg mig bare til at der ligger en stor pakke til mig nede på posthuset :)



 Bemærk forresten mit super cool the-hus, som min lillebror gav mig i julegave sidste år :)
(brødre er bare det bedste)

mandag den 19. september 2011

Hurtig mad på skoleskemaet

Har nu konstateret at ris med pesto, også fungere helt fint, når man kommer hjem lidt over otte og bare gerne  vil have noget hurtig aftensmad :p


Så har jeg været på apoteket, hvor jeg fandt det sødeste skoleskema, med lus på :p
Det tror jeg lige jeg skal have udfyldt og hængt op inde i mit skab...


søndag den 18. september 2011

Et halvt sæt sokker

Det er ikke meget bloggen det er blevet til i den her weekend. Jeg har for en gangs skyd ikke skulle noget særligt, og har derfor bare haft en af de der weekender hvor jeg bare hygger mig med kæresten :)
Men lidt kreativitet blev det også til, jeg har nu fået strikket den ene halvdel af et par sokker færdig. Så mangler jeg bare den anden :p
Det værste ved at strikke sokker er altid starten og slutningen. Så når jeg lige har afsluttet, orker jeg næsten ikke at skulle starte op igen, men til det skal jeg jo, og når først jeg er i gang er det jo bare super hyggeligt :)


fredag den 16. september 2011

Æbleflæsk

Som "fattig studerende" må man indse at den billigste måde at leve på er ved at lave sin mad fra bunden, og bruge årstidens ingredienser.
Det er heldigvis værdier jeg altid har haft med mig, så det er jo bare lækkert at det også er det billigste :)

For dem der endnu ikke har opdaget det, kan jeg informere om at årstiden lige nu er: Efterår!
Hvilket betyder at køkkenhaven bugner af gode ting der snart skal tages op af jorden og gemmes til vinter og frugttræerne bare venter på at man får tid til at ribbe dem :)
Desværre har jeg hverken køkkenhave eller frugttræer, men det har man mormor, og hun kan aldrig finde ud af at begrænse sig når der skal sås i foråret, så det nyder jeg godt af nu :)

Men det jeg egentlig ville skrive om, var jo æbleflæsk.
Det er en af de mest geniale og velsmagende retter man kan lave her i efteråret! Ikke nok med at den udnytter en af de råvarer vi har i overflod her i efteråret nemlig æblet, ja så bruger den jo heller ikke de gode gemme æbler, nej den bliver lavet af de lidt øv nedfaldsæbler, som jo normalt bare ville gå til spilde.
Derudover tager den næsten igen tid at lave, og den kan med fordel gemmes i køleskabet og bruges som pålæg i et par dage :)
Win win!
Og ja, der burde jo være et stykke rugbrød under! Men det havde jeg altså ikke fået op af fryseren, så jeg legede rig studerende og spiste mit æbleflæsk uden brød til :)