fredag den 16. september 2011

Æbleflæsk

Som "fattig studerende" må man indse at den billigste måde at leve på er ved at lave sin mad fra bunden, og bruge årstidens ingredienser.
Det er heldigvis værdier jeg altid har haft med mig, så det er jo bare lækkert at det også er det billigste :)

For dem der endnu ikke har opdaget det, kan jeg informere om at årstiden lige nu er: Efterår!
Hvilket betyder at køkkenhaven bugner af gode ting der snart skal tages op af jorden og gemmes til vinter og frugttræerne bare venter på at man får tid til at ribbe dem :)
Desværre har jeg hverken køkkenhave eller frugttræer, men det har man mormor, og hun kan aldrig finde ud af at begrænse sig når der skal sås i foråret, så det nyder jeg godt af nu :)

Men det jeg egentlig ville skrive om, var jo æbleflæsk.
Det er en af de mest geniale og velsmagende retter man kan lave her i efteråret! Ikke nok med at den udnytter en af de råvarer vi har i overflod her i efteråret nemlig æblet, ja så bruger den jo heller ikke de gode gemme æbler, nej den bliver lavet af de lidt øv nedfaldsæbler, som jo normalt bare ville gå til spilde.
Derudover tager den næsten igen tid at lave, og den kan med fordel gemmes i køleskabet og bruges som pålæg i et par dage :)
Win win!
Og ja, der burde jo være et stykke rugbrød under! Men det havde jeg altså ikke fået op af fryseren, så jeg legede rig studerende og spiste mit æbleflæsk uden brød til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar