onsdag den 8. oktober 2014

Vi er de vilde kaniner...

En af mine klassekammerater er så heldig at være blevet moster til de skønneste tvillinger. Hun syntes at de skulle have noget helt specielt i gave til deres barnedåb. Derfor spurgte hun mig om jeg kunne hækle et par bamser til dem. Min arm er ved at have det godt igen, så selvfølgelig kunne jeg det.


Jeg gav hende et udvalg af mønster og valget faldt på de skønneste kaniner. Opskriften kan findes gratis her (den er på engelsk). Jeg valgte at hækle i acryl så kaninerne nemt kan vaskes i maskinen, øjnene er lavet af filt der er broderet fast rundt i kanten så de på ingen måde kan pilles af. Jeg hæklede med dobbelt garn på nål 4,5, så kaninerne endte med at være ca. 35 - 40 cm høje.


De så så søde ud da de sad i min sofa og ventede på at blive givet videre, at jeg næsten overvejede at hækle en mere til mig selv. Men nu er kaninerne afleveret og jeg håber at de nye ejere bliver rigtig glade for dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar