søndag den 25. januar 2015

Hæklet tæppet og et løfte der skal holdes...

Da min kæreste og jeg flyttede sammen for to år siden, lovede jeg ham at jeg ikke skulle have mere garn, end hvad der kan være i en af de store dyneposer fra søstrene grene. Det var måske et lidt våget løfte at give, men i alt flytterodet, så alle mine kreative sager ret overvældende ud i forhold til hans sparsomme ejendele.


Når nu man har lovet den slags, skal det jo også holdes. Og jeg må nok indrømme at det ikke er gået så godt med den del af det.
Derfor måtte jeg har i starten af måneden grave ned i posen og få ryddet ud i det. Jeg fandt en pose med garn af typen "købt fordi det var billigt og det er jo altid rart at have lidt forskellige farver at arbejde med". Jeg købte det for tre år siden og har stort set ikke brugt af det. Derfor besluttede jeg at nu skulle der ske et eller andet med det.


I mangel af bedre ideer blev det til et tæppe. Hæklet ud fra konceptet at skifte farve når jeg løb tør for garn. Jeg hæklede med dobbelt garn på nål 5, så det gik rimeligt hurtigt at lave. Det er heller ikke så stort, men passer helt perfekt til at have en over benene når jeg sidder og nørkler.

Nu kan jeg igen kan have alt mit garn i dyneposen. Så bliver det spændene at se hvor længe det holder :p

Ingen kommentarer:

Send en kommentar