fredag den 18. november 2011

Til den kolde tid

Så blev jeg færdig med endnu et af mine små projekter. Et par hæklede puls varmere, her til den kolde tid.
De skal bruges som adventsgave, og jeg håber modtageren kan lide dem, selv syntes jeg i hvert fald at de er fine :)

Garnet fik jeg i en gavepose fra Familie Journalen, det hedder "Drops Cotton Viscose", jeg syntes det er utroligt smukt.


De er lavet efter dette mønster, mønsteret er på engelsk, men jeg har oversat det hvis nogen skulle få lyst til at kaste sig ud i det :)


Masker: et antal deleligt med 4 (luftmasker).

1. række: [2st, 1 lm, 1st] i 4 maske fra nålen, *Spring 3 masker over [3st, 1 lm, 1st] i næste maske* gentag fra * til * rækken ud, 3 lm vend.

2. række: [2st, 1 lm, 1st] i første luftmaskebue, [3st, 1 lm, 1st] i alle luftmaskebuer undtaget den sidste, 3st i sidste luftmaskebue, 1 lm, 1 st i toppen af de 3 lm fra forrige række, 3 lm vend.

- Gentag 2. række indtil du når den ønskede længde på arbejdet.

St = stangmaske Lm = luftmaske

1 kommentar:

  1. De er rigtig flotte! Jeg har sendt et svar på moster!
    Klem

    SvarSlet