onsdag den 26. oktober 2011

Høst og skattejagt

Huha, sikke en uge jeg har haft indtil videre, jeg har slet ikke haft tid til at blogge. Men det har jeg så i aften :)
Jeg havde bestemt mig for at jeg ville skrive lidt om min efterårsferie, og det vil jeg nu stadig gøre selv om det er ved at være et par dage siden...

Efterårsferie betyder høst! Så selvfølgelig var min mor og jeg i køkkenhaven og få høstet det sidste :)

Det blev til to store spande gulerødder, alt får få og små rødbeder (der blev til 6 glas da de blev syltet) og tilsidst en hulens masse porre, som nu er renset skåret og frosset ned så de kan tages op i løbet af vinteren :)

Min oldemoster (mormors moster) er flyttet på plejehjem, og derfor fik jeg lov at gå på skattejagt i hendes ting inden de blev sendt af sted til genbrugen...
... Det gav mig en masse fine ting til køkkenet, så nu har jeg både en håndmikser der køre på strøm og en der er med håndkraft, en persillekværn, en citruspresser og en masse andre ting som man jo ikke kan leve uden :p

Men det bedste af det hele var at jeg fandt denne smukke gamle æske, som jeg simpelthen ikke kunne stå for.


Og dog, det blev faktisk bedre, for at jeg åbnede den fandt jeg intet mindre end en skat!
Æsken var (og er stadig) fyldt med hæle garn, altså garn der er perfekt til at stoppe strømper med. Lige hvad jeg stod og manglede! Så samme aften fik jeg fikset mine gode strik sokker, så de nu er klar til at gå endnu en kold vinter i møde.

Forresten fik jeg mig også en æbleskive pande, som min lillebror mente at vi straks var nødt til at afprøve...

... Den virker ;)


1 kommentar:

  1. Hej Pernille
    Kig ind hos Yarnfreak. Der er noget godt til dig, hvis du sender din adresse til os:)

    SvarSlet