fredag den 30. januar 2015

Lidt om strikkepinde (og pinde til salg)

Jeg er egentlig ikke den store strikker, men engang i mellem kaster jeg mig ud i nogle små projekter. Når jeg så sidder der i min sofa om aftenen, med en god kop the, et lunt tæppe og selvfølgelig mit strikketøj, er jeg ofte ved at blive åndssvag af mine strikkepinde. Almindelige strikkepinde har en tendens til at være for lange! Enderne støder imod ærmer, tæpper, armlæn og hvad man ellers har rundt om sig når man sidder der og forsøger at hygge.

Derfor har jeg været på jagt efter nogle børnepinde jeg kunne bruge i stedet. For hvis det stykke man strikker ikke er ret meget mere end 40cm bredt, så kan det sagtens være på en børnepind.
Derudover har de fleste børnepinde sådan nogle fine figurer på toppen, som virkelig taler til legebarnet i mig.
Men det er ikke helt nemt at finde gode børnepinde. Det er ikke fordi der ikke er børnepinde i butikkerne, men for det første er de  kun i meget få størrelser og for det andet er de ofte lavet i plastic. Der er jeg lidt snoppet, jeg gider ikke strikke med plastic pinde!


Tilsidst indså jeg at jeg nok bare måtte lave mig nogle pinde selv. Og det bringer mig til hele pointen i det her indlæg.
Jeg har lavet ikke ét, men to par strikkepinde str. 2,5 ca. 20 cm lange med figurer på toppen lavet i fimo. Det første par blev med et par små grise og det andet par med frøer. Grisene var godt nok ikke så fotogene, men irl er de ekstremt søde.

Hvis du også syntes at de er skønne, er du heldig, de kan nemlig blive dine. Jeg sætter dem til salg her på bloggen, 50 kr per par. incl. fragt (i Danmark), skriv en kommentar eller en mail til mig, hvis du simpelthen ikke kan undvære sådan et par strikkepinde.



Jeg har allerede masser af andre ideer til figurer jeg godt kunne tænke mig at lave, så det bliver bestemt ikke de sidste pinde jeg får lavet. 
Men ligger du inde med en idé til en top figur er du også meget velkommen til at dele den med mig.

Engang når jeg regner ud hvordan jeg laver en ekstra fane, vil jeg lave en fane med ting til salg, så jeg løbende kan lægge de pinde jeg får lavet derind.

Sidder du og tænker at du savner pinde med en bestemt figur eller i en bestemt størrelse, så skriv endelig til mig, så kan jeg sikkert godt lave det.

3 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er de bare søde Pernille ! Godt tænkt med at lave strikkepindene selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er også selv helt vild med dem :)

      Slet