søndag den 4. september 2011

At spise som "fattig studerende"/ det er dyrt at være fattig

Jeg kommer fra et hjem hvor vi altid har købt stort ind når der var tilbud, og puttet en masse i fryseren. Det er rigtig smart når man er fem i huset, og der er plads nok...
Nu bor jeg så pludselig alene og skal kun sørge for mad til mig selv. Det burde jo være nemt nok, tænker man, men nej...
Pludselig har jeg kun én hylde i et køleskab og en halv hylde i fryseren. Hvordan har de tænkt sig at man skal kunne få ti poser frosne grøntsager ind på en halv hylde?!
Det kan ikke lade sig gøre, og derfor er jeg nødt til at købe tingene en ad gangen, selv om det jo er væsentligt dyrere.. Ja, det er dyrt at være fattig! (og ikke have en kummefryser)

Men når der så er sagt er jeg ved godt mod, jeg har taget hul på projektet, at finde god og billig mad til én person.
For hvis der er noget jeg ikke gider, så er det at leve af havregryn og leverpostejsmadder. NO WAY! Selv om jeg er studerende vil jeg stadig have god og varieret mad.
Selv om jeg ikke har boet hjemmefra ret længe har jeg allerede fundet min yndlings variant af pasta :)
Den hedder tortelinni med tomatsovs, man skulle ikke tro det, men sådan en lækker portion koster kun omkring 8kr :) Og det kan budgettet godt lige klare

Ingen kommentarer:

Send en kommentar