torsdag den 1. marts 2012

H.C Andersen byt = DONE :)

Yep, endelig blev jeg færdig med mit H.C Andersen byt til en af de kreative mostre :) Den blev afsendt i tirsdags, og vel modtaget i går, så nu kan jeg roligt smide bileder på bloggen, uden risiko for at modtageren skulle opdage noget :)

Processen har taget noget tid. Jeg ville lave mine figurer efter Maja Hansens opskrifthistoriske hæklerier.
Først tænkte jeg at det skulle være pigen med svovlstikkerne. Men jeg fandt ud af at det var svært at lave detaljer/kendetegn, så man kunne se at det ikke bare var en tilfældig lille pige.
Efter det fandt jeg på at jeg kunne lave heksen og soldaten fra fyrtøjet. Men mit første bud på en soldat lignede mest af alt en vildfaren dsb medarbejder. Derudover fik jeg sat hovedet skævt på! Flot Pernille, OMMER.


Tilsidst fik jeg fremtryllet dette par, som jeg faktisk er blevet helt tilfreds med. Jeg er især stolt af alle detaljerne på soldaten, f.eks. knapperne på hans tornyster, og sablen lavet i fimoler.

7 kommentarer:

  1. De er skønne... Rigtigt godt fundet på ;0)

    SvarSlet
  2. HOLD NU OP, hvor er de gode. Godt arbejde.Knus

    SvarSlet
  3. Tusind tak :)
    Men har nu igen planer om at holde op foreløbig ;) Da min lillebror så dem ønskede han sig nemlig både Einstein, Gordon Ramsey, Price brødrene og samtlige figurer fra basserne - Jo tak, der er lidt at gå i gang med :p

    SvarSlet